Friday, July 1, 2011

catatan sang pengemis kasih....


selalu aku bertanyakan diri..
apakah ini kau di kemudian hari?..
kecewa merasuk diri..
gila bagai bukan aku sendiri..
menuding jari situ dan sini..
marahkan itu dan ini..
akhirnya aku berfikir kembali..
mengapakah semua itu terjadi sendiri?..
hakikatnya aku sendiri..
aku yang melemahkan diri..
jatuh tidak bangkit sendiri..
kalah tidak lawan kembali..
tatkala air mata membasahi pipi..
aku sering berazam kembali..
namun sering juga aku mungkiri..
hari ini aku berbicara sendiri..
apakah air mata ini benar-benar dari isi hati..
ataukah semua ini pementasan duniawi.
sehari kau menangisi
esoknya kau ingkari..
sedarlah wahai hati..
lakonanmu akan terbongkar nanti..
kelak bukan aku yang menjadi saksi..
seluruh kehidupan akan turut bersaksi..



wahai hati..
peluang ini datang lagi..
dan kau mengendahkannya hari ini..
apakah ia akan datang lagi?..
apakah kau pasti?..
pok su...bangun pok su..xmo macam nie lagi pok su...pok su tak penat ke selalu macam nie...harapkan bende dah pergi dari pok su datang semula..menyemak janji2 yang telah di mungkiri...pok su tak penat ke...pok su selalu termenung dan sedih..kat sini...pok su wase2 lah...adakah die wat die lakukan perkara sama macam pok su buat tiap tiap hari...tunggu panggilan die..pesanan ringkas dari die...bukak tutup e mail sebab nak tengok ade tau tak e mail baru dari die...bukak fb orang lain..n then...cari fb die...nak tahu ape yang die tengah buat...sakit tau ape ape saja la kn....100%!!!!!!agaknye tak ade!!!!!pok su wase la...pok su sedih n tunggu die most of the time....die ad pikir pasal pok su ke..die boleh berseronok dengan orang lain....tau pape jew la kan..dan pok su kat sini macam kayu..macam tunggul tunggu die separuh mati...ade die buat macam pok su buat ke!!!!jawab soalan dari diri pok su sendiri!!!!10 per 10 dari soalan yang diri pok su ajukan ni akan berikan jawapan yang NEGATIF!!!!..macam SHIT la pok su macam nie...pok su pk sendiri....bagi die pok su nie macam PERMAINAN..die bole ambil n buang ikot suke hati die,,cam SAMPAH..langsung tak ade nilai..sebab 2 die buang pok su macam 2 jew...pok su masih tak nampak kew..bertape rendahnye nilai harge harge diri pok su kat die...pok su merayu n menagis depan die...pok su dapat ape...makin pok su jauh makin die seronok..lau boleh buat kenduri...kompom dah buat punye...pok su...bangun...dan teruskan perjalanan pok su...ingat...
                               WHAT U GIVE U WILL GET BACK


                CIOASSU...SALAM=)

2 comments:

  1. *bangun dan jangan jatuh lagi
    *capai cita-cita
    *jangan sakit lagi
    *usaha untuk keluarga
    *berusaha kearah kejayaan
    *jaga diri

    ReplyDelete
  2. sye tak kesah kalau jatuh banyak kali...sebab parut nie yang banyak ajar saya menghargai sesuatu dalam hidup...tme kasih banyak2..

    ReplyDelete